top of page

Ako si nastaviť cenu za make-up?

Jedna z najčastejšie kladených otázok znie: Ako určiť cenu svojich služieb, ak som začínajúca vizážistka? Naša odpoveď: Vždy je potrebné zvážiť viacero aspektov. Poďme sa na nich spoločne pozrieť.



Prvá vec, ktorú by ste mali urobiť, je vytvoriť si zoznam svojich služieb. Zistite, aké typy make-upu plánujete ponúkať (večerné, svadobné, a pod.). Vaša ponuka služieb by mala byť pestrá, aby mal potenciálny klient z čoho vyberať.

Konkurencia a lokalita je tiež dôležitým aspektom, inak sa pohybujú ceny vo veľkom meste a inak v malom. Prezrite si ceny konkurencie vo vašom okolí. Zistite, koľko priemerne stojí aplikácia make-upu vo vašom meste.

Ujasnite si, z čoho všetkého pozostáva vaša služba. Zvážte všetko, čo potrebujete:

  • kozmetiku na líčenie

  • spotrebný materiál ako odličovač, suché a vlhké obrúsky, vatové tampóny

  • doprava

  • investície do reklamy: vizitky, osobná stránka, propagácia

  • investícia do vzdelávania

Zvážte vlastnú kvalitu ponúkaných služieb:

  • Aké značky používate/budete používať?

  • Aké kurzy máte za sebou?

  • Koľko máte skúseností?

Rozhodnite sa s akými značkami chcete pracovať. Porozmýšľajte, kde budete hľadať zákazníkov a kto je vlastne váš potenciálny zákazník. Existujú vizážistky, ktoré pracujú iba s luxusnou kozmetikou, ktorá je drahá. Sú vizážistky pracujúce hlavne pre "stredný trh". Tiež sú vizážistky, v ktorých kufríkoch nájdete všetko od Oriflame až po Estee Lauder. S každým líčením sa obsah produktu spotrebuváva, lisované textúry sa spotrebujú pomalšie ako tekuté produkty. Je teda logické zahrnúť do nákladov na make-up 3-5% nákladov na nákup produktov.

Nezabúdajte, že štetce tiež nie sú zadarmo. Z takýchto výpočtov a primeraných investícií sa nakoniec zosumarizujú náklady za vašu službu. (Ak chcete určiť presné náklady na kozmetiku, môžete vykonať zložitejšie výpočty vypočítaním spotreby každého produktu v gramoch. Potom budete presne vedieť na aký typ make-upu sa koľko peňazí minie pri každej aplikácii.)

Vyberajte si kvalitné vzdelávanie (nemyslite si, že YouTube je ideálny na to, aby ste sa stali profesionálkou). Vzdelanie je investícia a YouTube nie je profesionálna platforma na osvojenie si základných techník, aby ste mohli začať svoju kariéru profesionálneho umelca, skôr slúži ako inšpirácia. Starostlivo si vyberajte školu, kurzy, sledujte obsah kurzov, recenzie, aby sa vám investícia do vzdelávania naozaj oplatila. U nás nájdete online kurzy make-upu, ktoré sú efektívnejšie, nakoľko nemusíte nikam chodiť, prístup máte okamžite, k lekciám sa môžete opakovane vracať a sú tiež cenovo výhodnejšie ako kasické kurzy.


Pozrite sa na návratnosť. V tomto prípade sú náklady definované ako suma získaná vzorcom: súčet všetkých investícií (nákladov) vydelený počtom služieb poskytnutých za zvolené časové obdobie. Pre výpočet nákladov je potrebné určiť minimálnu dobu návratnosti, teda za aké minimálne obdobie plánujete vrátiť investíciu. Termín musí byť reálny - je naivné si myslieť, že za dva-tri mesiace sa všetko vráti. Ideálne je dať tomu apoň jeden rok. Samozrejme, čím viac zákazníkov máte, tým rýchlejšie sa vám investícia vráti, ale ak začínate, potrebujete sa najprv dostať ľuďom do povedomia.

Vezmite si tento prieskum ako základ, porovnajte svoju ponuku a podľa toho naceňte svoje služby. Mnohí začiatočníci sa obávajú, že si nenájdu zákazníkov a preto začnú pracovať na priveľmi nízkej cene. Môžete si tak ale získať povesť "lacnej" vizážistky. Navyše, keď budete časom potrebovať zdražovať služby, bude to ťažšie a môžete prísť o starých zákazníkov.

bottom of page